Přidat do programu

• Aktivní Aktivní
  • Školní výlety Školní výlety
  • Rodinné Rodinné

Pěší výlet ve dvou délkových variantách (14,9 km a 19 km) vás zavede na jedny z nejhezčích míst České Kanady. Trasa vede po zpevněných i nezpevněných cestách a je středně těžké fyzické náročnosti, připravte se na několik stoupání. Zejména kratší varianta je vhodná pro rodiny s většími dětmi. Trasa není vhodná pro kočárky a vozíčkáře.

Kudy kam a zajímavá místa na trase

Trasa začíná v Českém Rudolci s dominantou zámku „Malá Hluboká“ – původně voní tvrz, později přestavěná na renesanční zámek, jenž byl po požáru v polovině 19. století přestavěn majiteli rodu Piccioni ve stylu tudorovské novogotiky. Zámek dlouhá léta chátral, v současné době však prochází rozsáhlou rekonstrukcí, která zámku postupně navrací původní lesk.

Trasa začíná v Českém Rudolci a její část nejprve kopíruje trasu Graselovy stezky (žlutý terč orámovaný bílým písmenem „G“). Výchozím bodem je kostel sv. Jana Křtitele na návsi v Českém Rudolci, odkud se vydáváme severním směrem k Rudoleckému rybníku, za jehož hrází (450 m) odbočíme doleva směrem na Radíkov. Cca po 1 km na kraji lesa uhneme doprava na lesní cestu, která nás dovede do Horního Radíkova s kaskádou čtyř návesních rybníčků (2 km). Projdeme obcí, po pravé straně míjíme les (v lese u cesty je místo tzv. Kutiště se stopami po těžbě stříbra), abychom cca po 800 m dorazili k rozcestí. Odbočením vlevo byste se po Graselově stezce dostali kolem Filipových kamenů a posléze přes Měděný vrch do Radíkova a odtud zpět do Českého Rudolce. My však na rozcestí Graselovu stezku opouštíme a pokračujeme rovně podél lesa, abychom po 470 m uhnuli doprava na cestu směřující na vrchol Havlovy hory (680 m n.m.) s rozhlednou a lesoparkem U Jakuba (cca 380 m).

Rozhledna U Jakuba svým tvarem připomínajícím tužku nám nabídne nádherný výhled na velkou část České Kanady. Děti se vydovádí v nově vybudovaném zábavně-naučném lesoparku v bezprostřední blízkosti rozhledny, který je replikou staroslovanského opevnění se strážními věžemi. V přízemí rozhledny si můžeme zakoupit občerstvení.

U rozhledny U Jakuba se napojíme na naučnou stezku na „Ďáblovu prdel“, která nás cca po 3 km dovede ke stejnojmennému skalnímu útvaru. Cestou budeme míjet obří bludné balvany z doby ledové i překrásné kaskády rybníků. Cestou nás budou doprovázet interaktivní tabule s herními prvky. Od „Ďáblovy prdele“ zamíříme přes louku na cestu (cca 200 m), po které vede zelená turistická značka. Zde si můžeme vybrat, kterou z níže uvedených tras budeme pokračovat dál.

1. Zejména pro rodiny s dětmi je vhodná kratší varianta, kdy se po zelené vydáme doleva směrem k Terezínu a po 600 m odbočíme ze zelené značky doleva (směr Nový Svět). Po cca 500 m odbočíme doprava na lesní cestu, která nás po cca 550 m dovede k rozcestí. Zde se napojíme červenou značku, po níž směrem doleva dorazíme po necelých 2 km do Radíkova. Z Radíkova budeme pokračovat buď po červené nebo po Graselově stezce do Českého Rudolce (cca 3 km). (celková délka trasy: 14,9 km) https://mapy.cz/s/1gciR
  2. Delší variantu zvolíme, vydáme-li se po zelené cestou doprava. Dorazíme k rozcestí (cca 700 m), na kterém opustíme zelenou značku a vydáme se cestou vlevo. Z cesty, jež vede převážně lesem, nikam neuhýbáme a dorazíme do Zvůle (možnost koupání, občerstvení) (cca 1,5 km). Ve Zvůli odbočením vlevo dojdeme přes kemp k rozcestí (cca 700 m). Zde se vydáme doleva po červené přes Terezín (1,2 km) údolím Vlčí jáma do Radíkova (3,5 km). Z Radíkova do Českého Rudolce dorazíme buď po červené značce, nebo po Graselově stezce (cca 3 km). (celková délka trasy: 19 km) https://mapy.cz/s/1gceG