Běžecké lyžování na Šumavsku

Šumavsko je ideálním místem pro Vaši zimní dovolenou.

Zimní dovolená je pojmem, pod kterým si každý může představit něco jiného. Může se jednat o aktivní lyžování, snowboarding, zimní radovánky s dětmi nebo jen odpočinek v zasněné krajině. Šumavsko je ideálním pro tyto typy aktivit. Nabízí nádhernou přírodu, která v zimním období působí až pohádkovým dojmem. Pokud zatoužíte po dovolené v horách, Šumavsko je ta správná volba.

Bílé stopy

Chystáte se na běžky a chce mít všechny důležité informace na jednom místě? Pokud ano! Tak se podívejte na www.bilestopy.cz–tento projekt fungující od roku 2005 Vám totiž přináší automatické zpracování informací o aktuálním stavu běžeckých a turistických lyžařských stop v reálném čase. Informace jsou dostupné nejenom v grafické podobě na internetových stránkách, ale i přes mobilní přístroje. Nedílnou součástí informací o aktuální úpravě tras jsou i informace o jednotlivých sportovních střediscích, pozvánkách na plánované akce, nejbližší Horské službě, informačních centrech, aktuálním počasí, restauracích apod.

Napříč centrální Šumavou

Nejčastější varianta výletu na Černou horu začíná na Kvildě. Na výlet vyjedete přes širokou magistrálu Jezerní slať –Horská Kvilda-Filipova Huť –Lovčí skála –Černohorská nádrž –Ptačí nádrž. Tyto křižovatky turistických tras nesou názvy podle dřívějších vodních nádrží sloužících k akumulaci vody při plavení dřeva. Za Ptačí nádrží Vás čeká proslulé stoupání na Černou horu. Odměnou pak budou panoramatické výhledy, v případě dobré viditelnosti až na zasněžené vrcholky Alp. Sjezdem směrem k Pramenům Vltavy opustíte vrcholovou pasáž a dále pokračujete mírným terénem podél Vltavy zpět ku Kvildě.

Výlet z Churáňova na Horskou Kvilduzačíná na spodní straně lyžařského stadionu směrem na přírodní památku Malý Polec (rašeliniště) a dále na Zlatou Studnu -lesní cestou Danielka až na Zhůří. Odtud se pokračuje s mírným lesním sjezdem až na Horskou Kvildu. Z Horské Kvildy pokračujete opět Danielkou s táhlým stoupáním na začátku až na Zlatou studnu a zpět po shodné trase jako na začátku až na rozcestí U Mezilesní slatě. Zde budete pokračovat rovně k rozcestí Na Hřebenovce, dále U Rašeliniště a vrátíte se zpět na Churáňovský stadion.