Na Libínskou rozhlednu

Výhled na Prachatice, který se jen tak neomrzí

Celková délka

32 km

Časová náročnost

3-4 hodiny

Terén

zpevněná/nezpevněná cesta

Doporučené období návštěvy

celoročně v závislosti na počasí

Fyzická náročnost

střední

Značení

ANO

Jak se dostanete na začátek

autem či hromadnou dopravou do Prachatic, jedná se o okruh

Jak se dostanete zpět

jedná se o okruh

Popis trasy

Prachatice /parkoviště v bývalých kasárnách/ – směr Volary /kolem Štěpánčina parku, Gymnázia a základní školy/ – rovně kaple Panny Marie Loretánské – přejezd frekventované komunikace II/141 (dávejte pozor!!!) – Lázně sv. Markéty /odpočívadlo v místě průsečíku 49 rovnoběžky a 14 poledníku, kaple sv. Markéty – odbočit vlevo podél křížové cesty /ve svahu mimo trasy kaple Patriarcha/ –  rozcestí se žlutou turistickou značkou – odbočit vpravo na Libínskou rozhlednu /lanový park, rozhledna na hoře Libín 1096 m n.m./ – dále po silnici na parkoviště Sedýlko – odbočit vpravo po silnici směr Libínské Sedlo – po  1 km odbočit vlevo po asfaltové cestě – u závory odbočit vpravo do osady Sviňovice – obec Zbytiny /u kostela možnost občerstvení v místní hospodě/ – směr obec Chroboly do osady Skříněřov – rovně na rozcestí u Jelení hory – odbočit vlevo a cca po 3 km turistické odpočívadlo a studánka U Poustevníka – odbočit vpravo do osady Rohanov – na rozcestníku odbočit vlevo na Lázně sv. Markéty a dále do Prachatic na výchozí stanoviště.