Okolo Libína

Terén

zpevněná/nezpevněná cesta

Doporučené období návštěvy

celoročně s ohledem na počasí

Fyzická náročnost

střední

Značení

ANO

Jak se dostanete na začátek

autem nebo hromadnou dopravou do Prachatic, jedná se o okruh

Jak se dostanete zpět

jedná se o okruh

Popis trasy

Prachatice /parkoviště v bývalých kasárnách/ – z areálu kasáren odbočit vpravo po zelené turistické značce /kolem zahrádkářské kolonie/ – odbočit vlevo na tankovou cestu po cyklotrase 1055 k Fefrovským rybníčkům /geologická naučná stezka, zvířecí obůrka/ – dále pokračovat do osady Libínské Sedlo a u kostela sv. Anny přejezd komunikace II/141 – dále po zelené a následně žluté turistické trase a cyklotrase 1055  na parkoviště Sedýlko – odbočit vpravo  a cca po 2 km turistické odpočívadlo – pokračovat dále a cca po 300 m odbočit vlevo kolem Rohanovských skal – na rozcestí s asfaltovou cestou odbočit vlevo – dále po silnici na rozcestí u Jelení hory – odbočit vlevo do obce Chroboly – přejezd komunikace II/143 a po cyklotrase 1139 k dřevěnému srubu v bývalé osadě Lažíšťko – po 200 m odbočit vpravo na louku a po 1,0 km výjezd na asfaltovou komunikaci – odbočit vpravo do osady Jelemek – po 300 m odbočit vlevo do osady Zdenice – dále rovně do obce Žernovice a cyklotrase 1088 – přejezd frekventované komunikace (dávejte pozor!!!) – směr osada Dubovice  a dále  osada Bělečská Lhota – zde odbočit vlevo do osady Městská Lhotka – dále osada Ostrov a Staré Prachatice – přejezd frekventované komunikace II/141 – odbočit vlevo podél chodníku – po 200 m odbočit vpravo – podjezd pod viaduktem na cyklotrasu 121 – po 600 m odbočit ze silnice vlevo – u křížku přejezd komunikace do Prachatic a zpět na výchozí stanoviště.